KACHLÍK, Petr. Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy (Training the school prevention methodists and realization primary prevention programs in selected schools in the territory of the capital city of Prague). In DANIELOVÁ, L., SCHMIED, J. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2015. 1st ed. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, p. 270-280. ISBN 978-80-7509-287-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy
Name in Czech Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy
Name (in English) Training the school prevention methodists and realization primary prevention programs in selected schools in the territory of the capital city of Prague
Authors KACHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2015, p. 270-280, 11 pp. 2015.
Publisher Mendelova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00083867
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7509-287-8
Keywords (in Czech) návyková látka; závislost; metodik prevence; primární prevence; minimální preventivní program; škola; žák; rozhovor; výzkum
Keywords in English habit-forming substance; addiction; methodist of prevention; primary prevention; minimal preventive program; school; student; interview; research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Changed: 24/3/2016 21:26.
Abstract
V rámci výzkumného projektu bylo pomocí strukturovaného rozhovoru o 8 základních položkách osloveno 5 metodiků prevence na záměrně vybraných středních školách v teritoriu hlavního města Prahy. Bylo hodnoceno jejich vzdělání, pracovní vytížení, financování, typy a formy preventivních aktivit ve školách, možnosti spolupráce s dalšími organizacemi, dostupnost prevence pro žáky. Dotazovaní informanti mají kromě preventivního působení i další výukové povinnosti, funkce metodika prevence není vždy honorována a zahrnuta do pedagogického úvazku. Preventivní aktivity jsou nejčastěji realizovány formou přednášek v průběhu běžné výuky, financovány školou a pro žáky bezplatné. Všichni informanti absolvovali specializační kurzy a dále se vzdělávají.
Abstract (in English)
Using a structured interview by 8 basic items were addressed 5 methodists of prevention to deliberately selected secondary schools in the territory of Prague. They were assessed by their education, workload, financing, types and forms of preventive activities in schools, opportunities for cooperation with other organizations, the availability of prevention for students. Interviewed informants have besides preventive action also other teaching duties, position methodist of prevention is not always rewarded, and included in the teaching commitment. Preventive activities are mostly carried out through lectures in the conventional teaching, funded by school and free for students. All informants attended specialized courses and educate themselves further.
PrintDisplayed: 4/5/2024 13:21