2015
Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii
PETRŮ, Michaela a Hana CÍDLOVÁZákladní údaje
Originální název
Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii
Název anglicky
Effectivity of Use of Quizzes, Puzzles and Other Games as a Tool of Motivation in Chemistry
Autoři
PETRŮ, Michaela (203 Česká republika) a Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015. od s. 147-154, 8 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00083934
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7996-0
Klíčová slova česky
motivace; chemie; kvízy; hry; 2. stupeň základní školy; výuka chemie
Klíčová slova anglicky
motivation; chemistry; quizzes; games; lower secondary school; education in chemistry
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 11. 2015 14:00, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
Výzkumy ukázaly, že druhou nejpožadovanější činností žáků (po chemických pokusech) v hodinách chemie je hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických kvízů, křížovek s chemickou problematikou apod. Protože jde o motivační prostředek (ve srovnání s chemickými experimenty) bezpečný a snadno dostupný, je jeho cílenému využití ve výuce (nejen chemie) věnována v odborné literatuře poměrně velká pozornost. Text referuje o výsledcích rok a půl trvajícího longitudinálního výzkumu týkajícího se využití databáze dvouoborových interdisciplinárních motivačních úloh určených pro výuku chemie. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.
Anglicky
A research has shown that the second most desired activity of pupils (after chemical experiments) within chemistry lessons is playing chemically oriented games, solving chemical quizzes, crosswords with chemical problems, etc. As this tool of motivation (in comparison with chemical experiments) is safe and readily available, the research pays relatively much attention to its targeted use in teaching (not only in chemistry). The text gives information about results of 1.5 year lasting longitudinal research focused on use of a database of two-subjects interdisciplinary motivation tasks designed to help teaching chemistry. There is also a CD version of this book of proceedings, ISBN 978-80-210-7954-0.