D 2015

Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii

PETRŮ, Michaela a Hana CÍDLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii

Název anglicky

Effectivity of Use of Quizzes, Puzzles and Other Games as a Tool of Motivation in Chemistry

Autoři

PETRŮ, Michaela (203 Česká republika) a Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015. od s. 147-154, 8 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00083934

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7996-0

Klíčová slova česky

motivace; chemie; kvízy; hry; 2. stupeň základní školy; výuka chemie

Klíčová slova anglicky

motivation; chemistry; quizzes; games; lower secondary school; education in chemistry

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 11. 2015 14:00, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Výzkumy ukázaly, že druhou nejpožadovanější činností žáků (po chemických pokusech) v hodinách chemie je hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických kvízů, křížovek s chemickou problematikou apod. Protože jde o motivační prostředek (ve srovnání s chemickými experimenty) bezpečný a snadno dostupný, je jeho cílenému využití ve výuce (nejen chemie) věnována v odborné literatuře poměrně velká pozornost. Text referuje o výsledcích rok a půl trvajícího longitudinálního výzkumu týkajícího se využití databáze dvouoborových interdisciplinárních motivačních úloh určených pro výuku chemie. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.

Anglicky

A research has shown that the second most desired activity of pupils (after chemical experiments) within chemistry lessons is playing chemically oriented games, solving chemical quizzes, crosswords with chemical problems, etc. As this tool of motivation (in comparison with chemical experiments) is safe and readily available, the research pays relatively much attention to its targeted use in teaching (not only in chemistry). The text gives information about results of 1.5 year lasting longitudinal research focused on use of a database of two-subjects interdisciplinary motivation tasks designed to help teaching chemistry. There is also a CD version of this book of proceedings, ISBN 978-80-210-7954-0.