PETRŮ, Michaela and Hana CÍDLOVÁ. Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii (Effectivity of Use of Quizzes, Puzzles and Other Games as a Tool of Motivation in Chemistry). Online. In Hana Cídlová (ed.). XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 147-154. ISBN 978-80-210-7996-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii
Name (in English) Effectivity of Use of Quizzes, Puzzles and Other Games as a Tool of Motivation in Chemistry
Authors PETRŮ, Michaela (203 Czech Republic) and Hana CÍDLOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015. p. 147-154, 8 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00083934
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7996-0
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015
Keywords (in Czech) motivace; chemie; kvízy; hry; 2. stupeň základní školy; výuka chemie
Keywords in English motivation; chemistry; quizzes; games; lower secondary school; education in chemistry
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Changed: 25/11/2015 14:00.
Abstract
Výzkumy ukázaly, že druhou nejpožadovanější činností žáků (po chemických pokusech) v hodinách chemie je hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických kvízů, křížovek s chemickou problematikou apod. Protože jde o motivační prostředek (ve srovnání s chemickými experimenty) bezpečný a snadno dostupný, je jeho cílenému využití ve výuce (nejen chemie) věnována v odborné literatuře poměrně velká pozornost. Text referuje o výsledcích rok a půl trvajícího longitudinálního výzkumu týkajícího se využití databáze dvouoborových interdisciplinárních motivačních úloh určených pro výuku chemie. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.
Abstract (in English)
A research has shown that the second most desired activity of pupils (after chemical experiments) within chemistry lessons is playing chemically oriented games, solving chemical quizzes, crosswords with chemical problems, etc. As this tool of motivation (in comparison with chemical experiments) is safe and readily available, the research pays relatively much attention to its targeted use in teaching (not only in chemistry). The text gives information about results of 1.5 year lasting longitudinal research focused on use of a database of two-subjects interdisciplinary motivation tasks designed to help teaching chemistry. There is also a CD version of this book of proceedings, ISBN 978-80-210-7954-0.
PrintDisplayed: 1/5/2024 05:20