SYSLOVÁ, Zora and Jana MAJERČÍKOVÁ. Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči (How Pre-school Teachers Perceive their Self-efficacy to Work with Parents). In XXII. konference České asociace pedagogického výzkumu. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči
Name (in English) How Pre-school Teachers Perceive their Self-efficacy to Work with Parents
Authors SYSLOVÁ, Zora and Jana MAJERČÍKOVÁ.
Edition XXII. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-86768-91-5
Keywords (in Czech) profesní zdatnost; učitelky mateřských škol; výzkum; dotazník ZdUR; rodiče; spolupráce
Keywords in English self - efficacy; pre-school teacher; research; questionnaire ZdUR; parents; cooperation
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 23/9/2015 11:12.
Abstract
Text seznamuje s výsledky výzkumu zaměřeného na zjišťování self-efficacy učitelek MŠ pro spolupráci s rodiči v České republice, který byl realizován v roce 2014. Využitý byl slovenský dotazník Zdatnosť učiteľov spolupracovať s rodičmi (ZdUR) autorů Majerčíkové & Gavory (2011, publikovaný 2013). Profesní zdatnost (self-efficacy) učitele vyjadřuje jeho přesvědčení o svých schopnostech, které jsou propojeny s výkonem učitelské profese. Podobně jako na Slovensku, i české učitelky mají poměrně silné přesvědčení o tom, že činnosti s rodiči zvládají dobře. Z výsledků vyplývá, že nejvyšší dosažené vzdělání není je faktorem, který by ovlivňoval úroveň self-efficacy učitelek.
Abstract (in English)
The text presents the results of research aimed at identifying self-efficacy pre-school teachers to work with parents in the Czech republic, which was implemented in 2014. It was utilized Slovak questionnaire fitness teachers work with the parents (emphasis added) authors Majerčíková & Gavora (2011, published 2013). Self-efficacy teacher expresses his belief in his abilities, which are linked to the performance of the teaching profession. Like the Slovak, Czech pre-school teachers have a fairly strong belief that the activities with parents zvládnají do well. The results show that the highest level of education is not a factor that would influence the level of self-efficacy teachers.
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:24