B 2015

Trendy v realizaci pohybove aktivity dětí mateřských škol a 1. stupně základních škol

SVOBODOVÁ, Lenka, Pavlína VACULÍKOVÁ, Zuzana HLAVOŇOVÁ, Alena SKOTÁKOVÁ, Jitka ČIHOUNKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Trendy v realizaci pohybove aktivity dětí mateřských škol a 1. stupně základních škol

Name (in English)

Trends in the realization of children's physical activity in kindergartens and the first grades of primary schools

Edition

1. vyd. Brno, 96 pp. 2015

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-210-7877-2

Tags

Změněno: 23/9/2015 12:15, Mgr. Jana Dykastová

Abstract

V originále

Publikace „Trendy v realizaci pohybové aktivity dětí mateřských škol a 1. stupně základních škol“ je koncipována jako skripta pro pedagogické pracovníky základních a mateřských škol. Publikace obsahuje aktuální informace o východiscích, benefitech a trendech realizace různých pohybových aktivit ve školní a předškolní tělesné výchově. Různými pohybovými aktivitami mají autoři na mysli základy gymnastických disciplín, tanců, atletiky a úpolů. Skripta obsahuji také legislativní rámec bezpečného provozování pohybových aktivit na školách, moderní poznatky z teorie první pomoci i preventivní doporučení, kterými by se učitelé měli při plánovaní a realizaci pohybových aktivit řídit.

In English

The publication "Trends in the realization of children's physical activity in kindergartens and the first grades of primary schools" is designed as a textbook for teachers of primary and nursery schools. The publication contains updated information on the background, benefits, and trends in the implementation of various physical activities in the school and pre-school physical education. By various physical activities, the authors mean the basics of gymnastics, dance, martial arts and athletics. The textbook also contains a legislative framework for the safe implementation of physical activities in schools, the modern theory of the first aid and preventive recommendations, which should serve as a guide for teachers during the planning and implementation of physical activity.