MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ a Irena PLUCKOVÁ. Přínos projektové výuky pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia. In DANIELOVÁ, L., SCHMIED, J. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2015. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně. s. 270-280. ISBN 978-80-7509-287-8. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přínos projektové výuky pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia
Název česky Přínos projektové výuky pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia
Název anglicky The benefits of project education for students during their studies at the Faculty of Education at the Masaryk university
Autoři MÁLKOVÁ, Alžběta (203 Česká republika, garant, domácí), Monika ŠINDELKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Irena PLUCKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2015, od s. 270-280, 11 s. 2015.
Nakladatel Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083947
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7509-287-8
Klíčová slova česky chemie; integrovaná tematická výuka; papír; projektová výuka
Klíčová slova anglicky chemistry; integrated thematic teaching; paper; project education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Změněno: 29. 3. 2016 18:58.
Anotace
Projektová metoda je plně založena na vnitřní motivaci a vztahu žáka k samotné činnosti. Žák sám vlastní vůlí usiluje o dosažení nějakého cíle. Právě ten dává projektu smysl, motivuje a řídí průběh práce. O tom, zda je projektová výuka vhodnou metodou či formou vzdělávání i na vysoké škole, by se mohly vést rozsáhlé diskuse. Následující příspěvek se zabývá projektovým vyučováním a jeho přínosem pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Úvod zahrnuje teoretická východiska, základní rysy projektové výuky, strukturu a popis činností realizovaného projektu „papír“. Dílčí části příspěvku zahrnují konkrétní stanovené cíle, které byly ověřovány pomocí dotazníkového šetření. Dotazník obsahuje 13 tvrzení s odpovědi na škále Likerova typu. Celkový počet respondentů je 58. Výsledky dotazníkového šetření ukazují, že jako vyučující se s projektovou výukou setkali všichni respondenti (47 %).
Anotace anglicky
Project method is fully based on intrinsic motivation and pupil´s relationship to the activity. Pupil himself seeks to achieve a target, which makes sense of the project, motivates and manages workflow. Whether it is the appropriate method or form of education, it could cause extensive discussions. The following article deals with project teaching and its benefits for students at the faculty of education at Masaryk University. The introduction includes the theoretical background, basic features of project-based learning, structure and description of activities implemented project "paper". Other parts of the paper include specific defined objectives which were verified through questionnaires.The questionnaire consists of 13 claims with answers on Likert-type scale. The total number of respondents is 58. Results of the questionnaire show that all respondents have the experience with project base learning (47%).
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 09:24