MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ and Irena PLUCKOVÁ. Přínos projektové výuky pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia (The benefits of project education for students during their studies at the Faculty of Education at the Masaryk university). In DANIELOVÁ, L., SCHMIED, J. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2015. 1st ed. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, p. 270-280. ISBN 978-80-7509-287-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přínos projektové výuky pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia
Name in Czech Přínos projektové výuky pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia
Name (in English) The benefits of project education for students during their studies at the Faculty of Education at the Masaryk university
Authors MÁLKOVÁ, Alžběta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Monika ŠINDELKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Irena PLUCKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2015, p. 270-280, 11 pp. 2015.
Publisher Mendelova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00083947
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7509-287-8
Keywords (in Czech) chemie; integrovaná tematická výuka; papír; projektová výuka
Keywords in English chemistry; integrated thematic teaching; paper; project education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Changed: 29/3/2016 18:58.
Abstract
Projektová metoda je plně založena na vnitřní motivaci a vztahu žáka k samotné činnosti. Žák sám vlastní vůlí usiluje o dosažení nějakého cíle. Právě ten dává projektu smysl, motivuje a řídí průběh práce. O tom, zda je projektová výuka vhodnou metodou či formou vzdělávání i na vysoké škole, by se mohly vést rozsáhlé diskuse. Následující příspěvek se zabývá projektovým vyučováním a jeho přínosem pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Úvod zahrnuje teoretická východiska, základní rysy projektové výuky, strukturu a popis činností realizovaného projektu „papír“. Dílčí části příspěvku zahrnují konkrétní stanovené cíle, které byly ověřovány pomocí dotazníkového šetření. Dotazník obsahuje 13 tvrzení s odpovědi na škále Likerova typu. Celkový počet respondentů je 58. Výsledky dotazníkového šetření ukazují, že jako vyučující se s projektovou výukou setkali všichni respondenti (47 %).
Abstract (in English)
Project method is fully based on intrinsic motivation and pupil´s relationship to the activity. Pupil himself seeks to achieve a target, which makes sense of the project, motivates and manages workflow. Whether it is the appropriate method or form of education, it could cause extensive discussions. The following article deals with project teaching and its benefits for students at the faculty of education at Masaryk University. The introduction includes the theoretical background, basic features of project-based learning, structure and description of activities implemented project "paper". Other parts of the paper include specific defined objectives which were verified through questionnaires.The questionnaire consists of 13 claims with answers on Likert-type scale. The total number of respondents is 58. Results of the questionnaire show that all respondents have the experience with project base learning (47%).
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:59