MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ and Irena PLUCKOVÁ. Přínos projektové výuky pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia (Benefits of the project education for students during studies at the faculty of education at Masaryk University). In DANIELOVÁ, L. (ed.). Sborník abstraktů ze 7. mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. 2015. ISBN 978-80-7509-321-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přínos projektové výuky pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia
Name in Czech Přínos projektové výuky pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity během jejich vysokoškolského studia
Name (in English) Benefits of the project education for students during studies at the faculty of education at Masaryk University
Authors MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ and Irena PLUCKOVÁ.
Edition DANIELOVÁ, L. (ed.). Sborník abstraktů ze 7. mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7509-321-9
Keywords (in Czech) chemie, integrovaná tematická výuka, papír, projektová výuka
Keywords in English chemistry, integrated thematic teaching, paper, project education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Alžběta Málková, učo 324077. Changed: 23/9/2015 12:47.
Abstract
Projektová metoda je plně založena na vnitřní motivaci a vztahu žáka k samotné činnosti. Žák sám vlastní vůlí usiluje o dosažení nějakého cíle. Právě ten dává projektu smysl, motivuje a řídí průběh práce. O tom, zda je projektová výuka vhodnou metodou či formou vzdělávání i na vysoké škole by se mohly vést rozsáhlé diskuse. Následující příspěvek se zabývá projektovým vyučováním a jeho přínosem pro studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Úvod zahrnuje teoretická východiska, základní rysy projektové výuky, strukturu a popis činností realizovaného projektu „papír“. Dílčí části příspěvku zahrnují konkrétní stanovené cíle, které byly ověřovány pomocí dotazníkového šetření.
Abstract (in English)
Project method is fully based on intrinsic motivation and pupil´s relationship to the activity. Pupil himself seeks to achieve a target, which makes sense of the project, motivates and manages workflow. Whether it is the appropriate method or form of education, it could cause extensive discussions. The following article deals with project teaching and its benefits for students at the faculty of education at Masaryk University. The introduction includes the theoretical background, basic features of project-based learning, structure and description of activities implemented project "paper". Other parts of the paper include specific defined objectives which were verified through questionnaires.
PrintDisplayed: 12/7/2024 14:48