Detailed Information on Publication Record
2014
Koncepce rané logopedické intervence v České republice : teorie, výzkum, terapie
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaBasic information
Original name
Koncepce rané logopedické intervence v České republice : teorie, výzkum, terapie
Name (in English)
The Conception of Early Speech Therapy Intervention in the Czech Republic : Theory, research, therapy
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 286 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-7561-0
Keywords (in Czech)
raný věk, vývoj řeči, opožděný vývoj řeči, raná logopedická intervence, včasná diagnostika, děti s identifikovatelným rizikem, děti s potencionálně identifikovatelným rizikem
Keywords in English
early age, speech development, delayed speech development, early speech therapy intervention, early diagnostics, children in risk, children in established-risk
Tags
Změněno: 23/9/2015 12:55, Mgr. Jana Dykastová
V originále
Raná logopedická intervence je důležitou oblastí logopedie, přesto v České republice není na rozdíl od zahraničí poskytována v odpovídající míře. V publikaci je zpracována raná logopedická intervence s akcentem na včasnou diagnostiku deficitů ve vývoji řeči, přičemž jsou prezentovány dvě skupiny rizikových dětí z aspektu vývoje řeči – děti s identifikovatelným rizikem a děti s potencionálně identifikovatelným rizikem. Publikace přináší aktuální pohledy na diagnostiku i terapii dětí s deficity ve vývoji řeči ve věku 0–36 měsíců.
In English
Early speech therapy intervention plays the key role in speech therapy, but comparing the situation in the Czech Republic with foreign countries, the support is not provided as is demanded. In this text is described early speech therapy intervention in the Czech Republic with emphasis on early diagnostics of deficits of speech development. Presented are two groups of children in risk of speech development – children with identified risk and children potentially in risk. The text presents current views on diagnostics and therapy of children with deficits in speech development in the age from 0–36 months.