Detailed Information on Publication Record
2015
Problematický vztah rodiče a učitele
PULIŠOVÁ, KristýnaBasic information
Original name
Problematický vztah rodiče a učitele
Name (in English)
Problematic relationship between parents and teachers
Authors
PULIŠOVÁ, Kristýna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00083961
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
rodina; rodiče; učitelé; vztah rodiny a školy; škola
Keywords in English
school; family; parents; school-family relationship; teachers
Tags
Změněno: 23/3/2016 11:14, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Vztahy mezi rodinou a školou nemusí být pouze ideální. Právě na vztahy s rodiči, které učitelé vnímají jako problém, se zaměřuje výzkum, jehož výsledky jsou prezentovány v tomto posteru. Z kvalitativního šetření prováděného mezi učiteli a matkami jejich žáků vystupují tři charakteristické skupiny "problémových" rodičů: zatímco typ "pasivních" se pojí především s neprospívajícími žáky, "přehnaně aktivní" způsobují nepříjemnosti učitelům a "tiše nespokojení" rodiče jsou již hrozbou samotné škole.
In English
Relations between families and schools are not only ideal. The research presented in this poster focuses on parents who are perceived as a problem by teachers. As a conclusion of this qualitative research, conducted between teachers and pupils' mothers, three distinguished groups of problematic parents has emerged: "passive" parents are usually connected to failing students, "overly-active" parents cause teachers troubles and "silently dissatisfied" parents represent a threat to a school itself.
Links
MUNI/A/1219/2014, interní kód MU |
|