Detailed Information on Publication Record
2015
Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol
Name (in English)
Professional development and mentoring skills of kindergarten teachers
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 130 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Editorství odborné knihy
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN
978-80-210-7881-9
Keywords (in Czech)
učitel mateřské školy; profesní rozvoj; mentoring; sebereflexe; sociální konstruktivismus; pedagogická diagnostika; odborná stáž
Keywords in English
kindergarten teacher; professional development; mentoring; self-reflection; social constructivism; pedagogical diagnostics; traineeship
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 24/9/2015 09:06, Mgr. Jana Dykastová
V originále
Publikace je jedním z výstupů projektu Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání (CZ.1.07/1.3.00/48.0022). Projekt reagoval na připravovaný kariérní systém. V rámci projektu bylo realizováno ucelené vzdělávání předškolních pedagogů s cílem rozvinout osobnostní a profesní kompetence potřebné pro individualizaci a diferenciaci vzdělávání a dovednosti potřebné pro mentoring v mateřské škole. Jedním z cílů bylo také získat zahraniční zkušenosti a kriticky je reflektovat v souladu s aktuálními přístupy v českých mateřských školách. Na témata spojená s cíli projektu jsou soustředěny jednotlivé kapitoly. Celou publikaci otevírá téma profesního rozvoje, které prolíná všemi ostatními kapitoly a propojuje je v jeden celek. Poslední kapitola je věnovaná efektům komplexního vzdělávání předškolních pedagogů a evaluaci projektu.
In English
The publication is one of the outputs of the development of personal and professional skills of teachers of kindergartens and primary schools to higher quality education (CZ.1.07/1.3.00/48.0022). The project responded to the upcoming career system. The project was implemented comprehensive training preschool teachers to develop personal and professional competencies needed for individualisation and differentiation of education and skills needed for mentoring in kindergarten. One of the objectives was also to gain experience abroad and critically reflect in accordance with current approaches in Czech kindergartens. On topics connected with the objectives of the project are concentrated in the individual chapters. Full publication opens the topic of professional development, which permeates all the other chapters and connects them into one unit. The last chapter is devoted to the effects of comprehensive education for preschool teachers and project evaluation.