PEŘINA, Aleš. Co je nového v Kodexu marketingu náhrad mateřského mléka? In Kojení a laktace. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Co je nového v Kodexu marketingu náhrad mateřského mléka?
Autoři PEŘINA, Aleš.
Vydání Kojení a laktace, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Klíčová slova česky balení potravin, funkční potraviny, marketing, kojení
Klíčová slova anglicky food packaging, functional food, marketing, breastfeeding
Změnil Změnil: Mgr. Aleš Peřina, Ph.D., učo 18452. Změněno: 14. 10. 2015 09:46.
Anotace
Mezinárodní kodex marketingu náhrad mateřského mléka (dále jen Kodex) byl přijat WHO v roce 1981 a je udržován následnými rezolucemi. V České republice je implementace kodexu roztříštěna mezi vyhlášku Ministerstva zdravotnictví o potravinách pro zvláštní výživu a obecný Zákon o regulaci reklamy. Nejčastěji je Kodex porušován ve věci nedodržování zásad označování výrobků. Nejčastěji prostřednictvím grafických sdělení může být u veřejnosti vytvářena představa o podobnosti mezi mateřským mlékem a výrobkem počáteční nebo pokračovací výživy novorozenců a kojenců. Přednáška věnovala pozornost významu jednotlivých typů údajů na obalech výrobků počáteční a pokračovací kojenecké výživy, identifikaci tvrzení a významu výživových a zdravotních tvrzení.
VytisknoutZobrazeno: 8. 8. 2022 15:54