PEŘINA, Aleš. Co je nového v Kodexu marketingu náhrad mateřského mléka? In Kojení a laktace. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Co je nového v Kodexu marketingu náhrad mateřského mléka?
Authors PEŘINA, Aleš.
Edition Kojení a laktace, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Medicine
Keywords (in Czech) balení potravin, funkční potraviny, marketing, kojení
Keywords in English food packaging, functional food, marketing, breastfeeding
Changed by Changed by: Mgr. Aleš Peřina, Ph.D., učo 18452. Changed: 14/10/2015 09:46.
Abstract
Mezinárodní kodex marketingu náhrad mateřského mléka (dále jen Kodex) byl přijat WHO v roce 1981 a je udržován následnými rezolucemi. V České republice je implementace kodexu roztříštěna mezi vyhlášku Ministerstva zdravotnictví o potravinách pro zvláštní výživu a obecný Zákon o regulaci reklamy. Nejčastěji je Kodex porušován ve věci nedodržování zásad označování výrobků. Nejčastěji prostřednictvím grafických sdělení může být u veřejnosti vytvářena představa o podobnosti mezi mateřským mlékem a výrobkem počáteční nebo pokračovací výživy novorozenců a kojenců. Přednáška věnovala pozornost významu jednotlivých typů údajů na obalech výrobků počáteční a pokračovací kojenecké výživy, identifikaci tvrzení a významu výživových a zdravotních tvrzení.
PrintDisplayed: 24/7/2024 16:30