D 2015

Research Investigation of Self-assessment of Pupils with Specific Learning Disabilities at Lower Secondary School in teaching of the Russian Language as Second Foreign Language

GRENAROVÁ, Renée

Basic information

Original name

Research Investigation of Self-assessment of Pupils with Specific Learning Disabilities at Lower Secondary School in teaching of the Russian Language as Second Foreign Language

Name in Czech

Výzkumné šetření k sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka

Authors

GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Sofia, SGEM2015 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education, p. 829-834, 6 pp. 2015

Publisher

STEF92 Technology Ltd.

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Bulgaria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00083999

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-619-7105-45-2

ISSN

UT WoS

000393896200106

Keywords (in Czech)

sebehodnocení; žáci se specifickými poruchami učení; výuka ruského jazyka jako druhého cizího jazyka; výzkum

Keywords in English

Self-assessment; pupils with specific learning disabilities; Russian languages teaching as second foreign language; research

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/4/2017 14:49, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Quality self-assessment provides the pupil with a feedback about the course of learning, the results achieved and the fulfilment of the desired objectives. Self-assessment of pupils with specific learning disabilities represents a very demanding component of the teacher’s activity in Russian languages teaching as second foreign language. The self- assessment method may have a significant impact on the student’s motivation to learn; his/her further performance, self-confidence and self-respect. The research investigation monitors how can affect the pupil's attitude to the Russian language to learn.

In Czech

Kvalitní sebehodnocení poskytuje žákovi zpětnou vazbu o průběhu učení, o dosahovaných výsledcích a naplňování žádoucích cílů. Hodnocení žáků se specifickými poruchami učení představuje ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka velice náročnou složku učitelovy činnosti. Způsob sebehodnocení může mít značný vliv na žákovu motivaci k učení, na další výkon, sebedůvěru, sebeúctu. Výzkumné šetření ukazuje, jak se klíčové aspekty paradigmatu moderního přístupu k učení a vyučování ruského jazyka odrážejí v konceptu konkrétních nástrojů pro sebehodnocení.

Files attached

Self-assessment._Grenarova_sgem_paper_template_social.doc
Request the author's version of the file