2015
The Integration of Russian-speaking Pupils-foreigners at Czech School in Research
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
The Integration of Russian-speaking Pupils-foreigners at Czech School in Research
Name in Czech
Integrace ruskojazyčných žáků-cizinců v české škole ve výzkumu
Authors
Edition
SGEM2015 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education, 2015
Other information
Language
English
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Bulgaria
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
edukace; ruskojazyčný žák-cizinec; integrace; výzkum; česká škola
Keywords in English
education; pupils-foreigners; Russian-speaking pupil-foreigner; integration; research; Czech school
Tags
International impact
Changed: 25/9/2015 13:36, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Education currently serves as a significant vehicle for socialization and acculturation based upon mutual interaction between teachers and students justified in terms of the teaching process. The education process comprises a number of factors. The research focuses on the issue of adaptation, education and integration of Russian-speaking pupils-foreigners studying at a Czech school and examines specific cultural, social and communication barriers that have arisen in including individuals from a different language background.
In Czech
Edukace je v současnosti významným socializačním a akulturačním prostředkem, jež staví na vzájemné a pedagogicky odůvodněné interakci učitele a žáka. Do edukačního procesu vstupuje celá řada aspektů. Výzkum sleduje problematiku adaptace, edukace a integrace ruskojazyčných žáků-cizinců v české škole, reflektuje a zkoumá konkrétní kulturní, sociální a komunikační bariéry začleňování jedince z odlišného jazykového prostředí.