Detailed Information on Publication Record
2015
„Cesta za papírem“ aneb propojování poznatků přírodovědných předmětů na základní škole
MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ and Irena PLUCKOVÁBasic information
Original name
„Cesta za papírem“ aneb propojování poznatků přírodovědných předmětů na základní škole
Name (in English)
“Way for paper” or interconnecting the knowledge of natural science subjects at primary schools
Authors
MÁLKOVÁ, Alžběta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Monika ŠINDELKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Irena PLUCKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015. p. 104-112, 9 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00084047
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7996-0
Keywords (in Czech)
Integrovaná tematická výuka; integrace; projektová výuka; přírodovědné předměty; základní škola; žák
Keywords in English
Integration; Integrated thematic instruction; Natural science; Project learning; Primary school; Pupil
Tags
Reviewed
Změněno: 16/3/2016 10:13, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková
V originále
Příspěvek se zabývá možností integrace poznatků přírodovědných předmětů na základní škole. Teoretická část je zaměřena na terminologické vymezení integrace v primárním vzdělávání a na vybrané strategie integrace výuky. V praktické části je popsáno realizované téma „Cesta za papírem aneb o muži, který chtěl napsat knihu.“ Výzkumná část zahrnuje vyhodnocení dotazníkového šetření, jakožto zpětné vazby. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.
In English
The paper deals with the possibility of integration of knowledge science subjects at elementary school. The theoretical part is focused on terminological definition of integration in primary education and the integration of teaching selected strategies. The practical part describes realized the theme "Journey to the paper or a man who wanted to write a book." The research part includes the evaluation of the questionnaire.