MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ and Irena PLUCKOVÁ. „Cesta za papírem“ aneb propojování poznatků přírodovědných předmětů na základní škole (“Way for paper” or interconnecting the knowledge of natural science subjects at primary schools). Online. In Hana Cídlová (ed.). XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 104-112. ISBN 978-80-210-7996-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name „Cesta za papírem“ aneb propojování poznatků přírodovědných předmětů na základní škole
Name (in English) “Way for paper” or interconnecting the knowledge of natural science subjects at primary schools
Authors MÁLKOVÁ, Alžběta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Monika ŠINDELKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Irena PLUCKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015. p. 104-112, 9 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00084047
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7996-0
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015
Keywords (in Czech) Integrovaná tematická výuka; integrace; projektová výuka; přírodovědné předměty; základní škola; žák
Keywords in English Integration; Integrated thematic instruction; Natural science; Project learning; Primary school; Pupil
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Changed: 16/3/2016 10:13.
Abstract
Příspěvek se zabývá možností integrace poznatků přírodovědných předmětů na základní škole. Teoretická část je zaměřena na terminologické vymezení integrace v primárním vzdělávání a na vybrané strategie integrace výuky. V praktické části je popsáno realizované téma „Cesta za papírem aneb o muži, který chtěl napsat knihu.“ Výzkumná část zahrnuje vyhodnocení dotazníkového šetření, jakožto zpětné vazby. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.
Abstract (in English)
The paper deals with the possibility of integration of knowledge science subjects at elementary school. The theoretical part is focused on terminological definition of integration in primary education and the integration of teaching selected strategies. The practical part describes realized the theme "Journey to the paper or a man who wanted to write a book." The research part includes the evaluation of the questionnaire.
PrintDisplayed: 9/8/2024 10:22