Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
ČEŠKOVÁ, Tereza and Petr KNECHT. Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy (The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools). In XXIII. konference ČAPV: Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. 2015. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy |
Name in Czech | Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy |
Name (in English) | The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools |
Authors | ČEŠKOVÁ, Tereza and Petr KNECHT. |
Edition | XXIII. konference ČAPV: Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu, 2015. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | výuková situace, problémově orientovaná výuková situace, fáze problémově orientované výukové situace |
Keywords in English | learning situation, problem learning situation, phases of problem learning situation |
Changed by | Changed by: Mgr. Tereza Češková, Ph.D., učo 209756. Changed: 29/9/2015 17:55. |
Abstract |
---|
Cílem příspěvku je pomocí videostudie analyzovat učební úlohy coby jádra výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy, a to z hlediska užití fází řešení problémové učební úlohy. Příspěvek hledá odpověď na otázku Jaké je zastoupení a délka fází řešení problémových učebních úloh ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ. |
Abstract (in English) |
---|
The aim of our paper is to describe how problem-solving tasks that develop the problem-solving competence in primary Science education are used in real instruction as captured by a video study – with a focus on the phases of the process of solving problem-solving tasks and aims to answer the following question: What is the frequency and length of the problem-solving task phases implemented in primary Science lessons (as documented in the individual lessons and in the whole research sample)? |
Links | |
---|---|
GA14-06480S, research and development project | Name: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky |
Investor: Czech Science Foundation, Producing pedagogical knowledge for improvement: altering teaching situations for the better |
PrintDisplayed: 28/9/2024 07:58