ČEŠKOVÁ, Tereza and Petr KNECHT. Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy (The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools). In XXIII. konference ČAPV: Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
Name in Czech Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
Name (in English) The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools
Authors ČEŠKOVÁ, Tereza and Petr KNECHT.
Edition XXIII. konference ČAPV: Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výuková situace, problémově orientovaná výuková situace, fáze problémově orientované výukové situace
Keywords in English learning situation, problem learning situation, phases of problem learning situation
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Češková, Ph.D., učo 209756. Changed: 29/9/2015 17:55.
Abstract
Cílem příspěvku je pomocí videostudie analyzovat učební úlohy coby jádra výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy, a to z hlediska užití fází řešení problémové učební úlohy. Příspěvek hledá odpověď na otázku Jaké je zastoupení a délka fází řešení problémových učebních úloh ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ.
Abstract (in English)
The aim of our paper is to describe how problem-solving tasks that develop the problem-solving competence in primary Science education are used in real instruction as captured by a video study – with a focus on the phases of the process of solving problem-solving tasks and aims to answer the following question: What is the frequency and length of the problem-solving task phases implemented in primary Science lessons (as documented in the individual lessons and in the whole research sample)?
Links
GA14-06480S, research and development projectName: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
Investor: Czech Science Foundation, Producing pedagogical knowledge for improvement: altering teaching situations for the better
PrintDisplayed: 27/4/2024 00:13