ČEŠKOVÁ, Tereza. The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools. In ECER 2015: Education and Transition - Contributions from Educational Research. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools
Název česky Fáze problémových úloh ve výuce přírodovědy na 1. stupni českých ZŠ
Autoři ČEŠKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ECER 2015: Education and Transition - Contributions from Educational Research, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00084050
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učební úloha; přírodověda; fáze řešení problémové učební úlohy
Klíčová slova anglicky learning task; Science; phases of problem learning task
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Češková, Ph.D., učo 209756. Změněno: 24. 3. 2016 17:08.
Anotace
During the last decade the Czech educational system has undergone a curricular reform. One of the most important changes it introduced was the emphasis on pupils’ key competencies. Our research focuses on one of the most important of them – the problem-solving competence, specifically in the area of primary Science education. The aim of our research is to describe how problem-solving tasks that develop the problem-solving competence in primary Science education are used in real instruction as captured by a video study. The presented poster focuses on the phases of the process of solving problem-solving tasks and aims to answer the following question: What is the frequency and length of the problem-solving task phases implemented in primary Science lessons (as documented in the individual lessons and in the whole research sample)? The research sample consists of 10 video recordings of primary science lessons collected as a part of the IRSE Video Study in 2010/2011. Content analysis was used to analyse the video recordings and their transcripts. The analysis is underway. The preliminary findings suggest that although PBL was used in the instruction, the activity and leading role were strongly on the teacher's side.
Návaznosti
MUNI/A/1360/2014, interní kód MUNázev: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Akronym: KUME 2015)
Investor: Masarykova univerzita, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 07:46