ČEŠKOVÁ, Tereza a Petr KNECHT. Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy. Online. In Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu: Sborník anotací z XXIII. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 16. - 18. září 2015 v Plzni. 2015. ISBN 978-80-261-0521-3. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
Název česky Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
Název anglicky The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools
Autoři ČEŠKOVÁ, Tereza a Petr KNECHT
Vydání Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu: Sborník anotací z XXIII. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 16. - 18. září 2015 v Plzni, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-261-0521-3
Klíčová slova česky výuková situace, problémově orientovaná výuková situace, fáze problémově orientované výukové situace
Klíčová slova anglicky learning situation, problem learning situation, phases of problem learning situation
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Češková, Ph.D., učo 209756. Změněno: 29. 9. 2015 17:53.
Anotace
Cílem příspěvku je pomocí videostudie analyzovat učební úlohy coby jádra výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy, a to z hlediska užití fází řešení problémové učební úlohy. Příspěvek hledá odpověď na otázku Jaké je zastoupení a délka fází řešení problémových učebních úloh ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ.
Anotace anglicky
The aim of our paper is to describe how problem-solving tasks that develop the problem-solving competence in primary Science education are used in real instruction as captured by a video study – with a focus on the phases of the process of solving problem-solving tasks and aims to answer the following question: What is the frequency and length of the problem-solving task phases implemented in primary Science lessons (as documented in the individual lessons and in the whole research sample)?
Návaznosti
GA14-06480S, projekt VaVNázev: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 11:31