Detailed Information on Publication Record
2015
Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
ČEŠKOVÁ, Tereza and Petr KNECHTBasic information
Original name
Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
Name in Czech
Analýza fází řešení problémové učební úlohy ve výuce přírodovědy
Name (in English)
The phases implemented in problem-solving tasks in Science instruction at Czech primary schools
Authors
Edition
Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu: Sborník anotací z XXIII. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 16. - 18. září 2015 v Plzni, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-261-0521-3
Keywords (in Czech)
výuková situace, problémově orientovaná výuková situace, fáze problémově orientované výukové situace
Keywords in English
learning situation, problem learning situation, phases of problem learning situation
Změněno: 29/9/2015 17:53, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je pomocí videostudie analyzovat učební úlohy coby jádra výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy, a to z hlediska užití fází řešení problémové učební úlohy. Příspěvek hledá odpověď na otázku Jaké je zastoupení a délka fází řešení problémových učebních úloh ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ.
In English
The aim of our paper is to describe how problem-solving tasks that develop the problem-solving competence in primary Science education are used in real instruction as captured by a video study – with a focus on the phases of the process of solving problem-solving tasks and aims to answer the following question: What is the frequency and length of the problem-solving task phases implemented in primary Science lessons (as documented in the individual lessons and in the whole research sample)?
Links
GA14-06480S, research and development project |
|