HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Příklad aplikace nové kultury vyučování a učení v primární škole (Example aplication of new culture of teaching and learning at primary school). In Mezinárodní­ konference Kurikulárna reforma a perspektivy základnej školy, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příklad aplikace nové kultury vyučování a učení v primární škole
Name (in English) Example aplication of new culture of teaching and learning at primary school
Authors HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ.
Edition Mezinárodní­ konference Kurikulárna reforma a perspektivy základnej školy, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Nová (produktivní­) kultura vyučování­ a učení­; didaktický konstruktivismus; živý obraz; hermeneutická analýza textu; diskursivní­ interpretace děje
Keywords in English New (productive) culture of teaching and learning; didactic constructivism; still pictures; hermeneutical text analysis; discursive interpretation of action
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 22/3/2016 09:50.
Abstract
Autorky uvedly příklad tvorby a strukturování­ obsahu výuky ve formě konstruktivisticky pojatých úloh. Opí­rají­ se o pojetí­ nové (produktivní) kultury vyučování­ a učení. Prezentovaly výsledky kvalitativní­ analýzy autorského výukového programu.
Abstract (in English)
Authors brings examples of creation and structuring content of education in constructive activities. They are based on a new concept (productive) culture of teaching and learning. Presented the results of a qualitative analysis of the author's educational program.
Links
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUName: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 3/5/2024 03:45