C 2015

Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření

FUČÍK, Petr

Basic information

Original name

Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření

Name in Czech

Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření

Name (in English)

Teachers' Attitudes Towards the Migrants' Children and Children from Ethnic Minorities: the Results of Survey

Authors

Edition

1. vyd. Praha, Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti, p. 97-124, 27 pp. 2015

Publisher

Portál

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-262-0792-4

Keywords (in Czech)

etnicita; vzdělávání; nerovnosti; stejnost; různost

Keywords in English

ethnicity; education; inequalities; sameness; difference

Tags

Reviewed
Změněno: 2/10/2015 09:53, Mgr. Petr Fučík, PhD.

Abstract

V originále

Kniha se komplexně zabývá problematikou vzdělávání žáků migrantů a žáků z etnických menšin. Všímá si přitom role všech relevantních aktérů a postupuje při prozkoumání vztahu mezi etnicitou a vzděláváním od makrosociální úrovně reprezentované např. vzdělávacími politikami až po mikrosociologickou rovinu studia každodennosti v etnicky různorodých třídních kolektivech. V úvodu kniha čtenáře seznamuje s klíčovými pojmy a koncepty (vzdělávací, migrační a reprodukční strategie) a nabízí exkurz do vymezení etnicity jako analytické a empirické kategorie, která může být ve školním prostředí zkoumána pomocí etnografických metod. Následuje kontextualizace tématu skrze uvedení do historických proměn migrace do československého a českého prostředí. Jednotlivé kapitoly pokrývají všechny relevantní oblasti zkoumané problematiky.

In English

The book focuses on the education of pupils from migrant and ethnic background. The education is studied from different perspectives - from the macro level of educational politics to the microsociological level of everyday lives in ethnically mixed classrooms. Drawing upon ethnographic research, the book illuminates how children, teachers, and parents make sense of (ethnic) differences in educational process.

Links

GAP404/12/1487, research and development project
Name: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin (Acronym: MOPED)
Investor: Czech Science Foundation