C
2015
Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření
FUČÍK, Petr
Basic information
Original name
Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření
Name in Czech
Co říkají vyučující o dětech migrantů a dětech z etnických menšin: výsledky dotazníkového šetření
Name (in English)
Teachers' Attitudes Towards the Migrants' Children and Children from Ethnic Minorities: the Results of Survey
Edition
1. vyd. Praha, Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti, p. 97-124, 27 pp. 2015
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
etnicita; vzdělávání; nerovnosti; stejnost; různost
Keywords in English
ethnicity; education; inequalities; sameness; difference
V originále
Kniha se komplexně zabývá problematikou vzdělávání žáků migrantů a žáků z etnických menšin. Všímá si přitom role všech relevantních aktérů a postupuje při prozkoumání vztahu mezi etnicitou a vzděláváním od makrosociální úrovně reprezentované např. vzdělávacími politikami až po mikrosociologickou rovinu studia každodennosti v etnicky různorodých třídních kolektivech. V úvodu kniha čtenáře seznamuje s klíčovými pojmy a koncepty (vzdělávací, migrační a reprodukční strategie) a nabízí exkurz do vymezení etnicity jako analytické a empirické kategorie, která může být ve školním prostředí zkoumána pomocí etnografických metod. Následuje kontextualizace tématu skrze uvedení do historických proměn migrace do československého a českého prostředí. Jednotlivé kapitoly pokrývají všechny relevantní oblasti zkoumané problematiky.
In English
The book focuses on the education of pupils from migrant and ethnic background. The education is studied from different perspectives - from the macro level of educational politics to the microsociological level of everyday lives in ethnically mixed classrooms. Drawing upon ethnographic research, the book illuminates how children, teachers, and parents make sense of (ethnic) differences in educational process.
Links
GAP404/12/1487, research and development project | Name: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin (Acronym: MOPED) | Investor: Czech Science Foundation |
|
Displayed: 12/11/2024 06:42