Detailed Information on Publication Record
2015
Začínající učitelé a drop-out
PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára ULIČNÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK et. al.Basic information
Original name
Začínající učitelé a drop-out
Name in Czech
Začínající učitelé a drop-out
Name (in English)
Novice teachers and drop-out
Authors
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Světlana HANUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Klára ULIČNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslav JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
XXIII. ročník ČAPV Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. Sborník anotací. 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00081078
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-261-0521-3
Keywords (in Czech)
začínající učitel; profesní socializace; příčiny
Keywords in English
novice teacher; professional socialization;causes
Tags
Reviewed
Změněno: 16/3/2016 15:27, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů a stále vzrůstající míra odchodů učitelů z profese, tzv. drop-out. Od konce 50. let 20. století je drop-outu věnována pozornost pedagogického výzkumu nejprve v USA a v Británii, v posledních dekádách celosvětově (Cooper & Alvarado, 2006). Nejohroženější profesní skupinou jsou přitom učitelé - novicové (Ingersoll, 2003). Příspěvek nabízí přehledovou studii zaměřenou na empirický výzkum drop-outu začínajících učitelů
In English
One of the factors that influence quality of education are teacher shortages and increasing drop-out rate. Research has paid attention to drop-out since the late 1950s particularly in Great Britain and the United States, in the last decades it has become a global issue (Cooper & Alvarado, 2006). The most endangered professional group are beginning teachers (Ingersoll, 2003). The presentation offers a review of empirical studies into drop-out of novice teachers
Links
GA15-12956S, research and development project |
|