ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Michal ŠIMÁNĚ. Výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství : k metodologickým otázkám historicko-pedagogického výzkumu (Research in the contemporary history of education and schooling : on methodological questions of historical-pedagogical research). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol. 20, No 3, p. 89-112. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-3-6. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1313173, author = {Zounek, Jiří and Knotová, Dana and Šimáně, Michal}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-3-6}, keywords = {history of education and schooling; history of everyday life; microhistory; oral history; contemporary history; life-story of a teacher; communism}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství : k metodologickým otázkám historicko-pedagogického výzkumu}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/134275}, volume = {20}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1313173 AU - Zounek, Jiří - Knotová, Dana - Šimáně, Michal PY - 2015 TI - Výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství : k metodologickým otázkám historicko-pedagogického výzkumu JF - Studia paedagogica VL - 20 IS - 3 SP - 89-112 EP - 89-112 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - history of education and schooling KW - history of everyday life KW - microhistory KW - oral history KW - contemporary history KW - life-story of a teacher KW - communism UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/134275 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/134275 N2 - Studie se věnuje vybraným metodologickým otázkám výzkumu soudobých dějin pedagogiky a školství. Autoři se v první části zaměřují na změnu v přístupu k výzkumu obecných dějin, když představují tzv. dějiny každodennosti a mikrohistorii. Následně ukazují, jak se tato změna může promítnout do výzkumu soudobých dějin pedagogiky a školství. Ve druhé části studie autoři popisují a vysvětlují podstatu, meze a možnosti orální historie a výzkumu životního příběhu učitele. Ty představují důležité metodologické "nástroje" historika, který se věnuje výzkumu soudobých dějin školství a zaměřuje se na dějiny každodennosti či mikrohistorii. Autoři věnují pozornost mimo jiné teoretickému ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a zabývají se rovněž některými obecnými otázkami narativní analýzy v historickém výzkumu. ER -
ZOUNEK, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Michal ŠIMÁNĚ. Výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství : k metodologickým otázkám historicko-pedagogického výzkumu (Research in the contemporary history of education and schooling : on methodological questions of historical-pedagogical research). \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol.~20, No~3, p.~89-112. ISSN~1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-3-6.
|