TŮMA, František. “What is the date today?”: A dialogist perspective on expert EFL teachers’ classroom interaction. Journal of Language and Cultural Education. Berlin: WALTER DE GRUYTER GMBH, roč. 3, č. 3, s. 52-60. ISSN 1339-4045. doi:10.1515/jolace-2015-0019. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název “What is the date today?”: A dialogist perspective on expert EFL teachers’ classroom interaction
Autoři TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Language and Cultural Education, Berlin, WALTER DE GRUYTER GMBH, 2015, 1339-4045.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00084154
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2015-0019
UT WoS 000363620200004
Klíčová slova česky interakce ve třídě; dialogismus; konvezační analýza; angličtina jako cizí jazyk; učení; vyučování
Klíčová slova anglicky classroom interaction; dialogism; conversation analysis; English as a foreign language; learning; teaching
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 7. 3. 2016 10:21.
Anotace
This article presents a micro-analysis of an EFL classroom episode in which the teacher and the pupils worked on the concepts “date” and “day” (and relatedly saying the date in English), which the learners had not fully internalized yet. Conversation analysis (CA) and concepts from sociocultural theory (SCT) are used in the analysis to reveal how the mutual understanding proceeded. It is argued that the presented dialogist perspective can cast light on the intricacies of the teaching and learning processes.
Anotace česky
Studie představuje mikroanalýzu jedné epizody z hodiny angličtiny, ve které se učitelka a žáci zabývali koncepty "date" a "day" (a v souvislosti s tím uváděním data v angličtině), což žáci neměli ještě plně internalizováno. Konverzační analýza a koncepty ze sociokulutrní teorie byly v analýze použity k tomu, aby poodhalily, jakým způsobem bylo dosahováno vzájemného porozumění. Je vyvozeno, že prezentovaná perspektiva dialogismu může osvětlit složitosti procesů vyučování a učení.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 17. 4. 2024 00:31