Detailed Information on Publication Record
2015
Inovace poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU
HLOUŠKOVÁ, Lenka, Jitka FERDANOVÁ, Šárka KARMAZÍNOVÁ and Jana VESELÁBasic information
Original name
Inovace poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU
Name (in English)
Inovace poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU
Authors
HLOUŠKOVÁ, Lenka, Jitka FERDANOVÁ, Šárka KARMAZÍNOVÁ and Jana VESELÁ
Edition
konference Asociace vysokoškolských poradců "Reflexe poradenské praxe na vysokých školách v ČR a v zahraničí" 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
potřeby vysokoškolských studentů, kvalitativní výzkum, inovace poradenských služeb
Keywords in English
potřeby vysokoškolských studentů, kvalitativní výzkum, inovace poradenských služeb
Tags
Reviewed
Změněno: 20/10/2016 14:30, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
V originále
Příspěvek si klade za cíl nastavit priority v inovacích poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU. Je uveden charakteristikou a SWOT analýzou stávající nabídky služeb Kariérního a poradenského centra MU. Následně budou představeny dílčí výstupy z kvalitativního výzkumného šetření potřeb vysokoškoláků provedeného mezi studenty Masarykovy univerzity, kteří využili služeb Kariérního nebo poradenského centra MU. Protože poradenské služby by měly reagovat na aktuální potřeby cílové skupiny, budeme věnovat pozornost dvěma typům potřeb, které jsme identifikovaly z výpovědí našich respondentů. Jedná se o potřeby nevyjadřované a vyjadřované a vznikají v různých obdobích studia na vysoké škole. Nevyjadřované potřeby vznikají na začátku studia, kdy studenti po nástupu na MU pociťují nedostatky (jako problém s orientací ve studiu, timemanagementem), či naopak nadbytky (příliš volného času, svoboda). Vyjadřované potřeby vznikají v průběhu studia, kdy si studenti uvědomují své nedostatky, které vyjadřují ve formě přání a očekávání (tj. implicitně vyjadřovaná potřeba), explicitně vyjadřují potřebu využití služeb (tj. explicitně vyjádřená potřeba), a nebo na základě svých plánů do budoucna (tj. potenciální potřeba). Popisem nevyjadřovaných a vyjadřovaných potřeb vymezíme prostor pro inovace, kde představíme konkrétní nápady a podněty studentů – respondentů k inovaci stávajících poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU.
In English
Příspěvek si klade za cíl nastavit priority v inovacích poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU. Je uveden charakteristikou a SWOT analýzou stávající nabídky služeb Kariérního a poradenského centra MU. Následně budou představeny dílčí výstupy z kvalitativního výzkumného šetření potřeb vysokoškoláků provedeného mezi studenty Masarykovy univerzity, kteří využili služeb Kariérního nebo poradenského centra MU. Protože poradenské služby by měly reagovat na aktuální potřeby cílové skupiny, budeme věnovat pozornost dvěma typům potřeb, které jsme identifikovaly z výpovědí našich respondentů. Jedná se o potřeby nevyjadřované a vyjadřované a vznikají v různých obdobích studia na vysoké škole. Nevyjadřované potřeby vznikají na začátku studia, kdy studenti po nástupu na MU pociťují nedostatky (jako problém s orientací ve studiu, timemanagementem), či naopak nadbytky (příliš volného času, svoboda). Vyjadřované potřeby vznikají v průběhu studia, kdy si studenti uvědomují své nedostatky, které vyjadřují ve formě přání a očekávání (tj. implicitně vyjadřovaná potřeba), explicitně vyjadřují potřebu využití služeb (tj. explicitně vyjádřená potřeba), a nebo na základě svých plánů do budoucna (tj. potenciální potřeba). Popisem nevyjadřovaných a vyjadřovaných potřeb vymezíme prostor pro inovace, kde představíme konkrétní nápady a podněty studentů – respondentů k inovaci stávajících poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU.