k 2015

Inovace poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU

HLOUŠKOVÁ, Lenka, Jitka FERDANOVÁ, Šárka KARMAZÍNOVÁ and Jana VESELÁ

Basic information

Original name

Inovace poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU

Name (in English)

Inovace poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU

Authors

HLOUŠKOVÁ, Lenka, Jitka FERDANOVÁ, Šárka KARMAZÍNOVÁ and Jana VESELÁ

Edition

konference Asociace vysokoškolských poradců "Reflexe poradenské praxe na vysokých školách v ČR a v zahraničí" 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

potřeby vysokoškolských studentů, kvalitativní výzkum, inovace poradenských služeb

Keywords in English

potřeby vysokoškolských studentů, kvalitativní výzkum, inovace poradenských služeb

Tags

Reviewed
Změněno: 20/10/2016 14:30, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek si klade za cíl nastavit priority v inovacích poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU. Je uveden charakteristikou a SWOT analýzou stávající nabídky služeb Kariérního a poradenského centra MU. Následně budou představeny dílčí výstupy z kvalitativního výzkumného šetření potřeb vysokoškoláků provedeného mezi studenty Masarykovy univerzity, kteří využili služeb Kariérního nebo poradenského centra MU. Protože poradenské služby by měly reagovat na aktuální potřeby cílové skupiny, budeme věnovat pozornost dvěma typům potřeb, které jsme identifikovaly z výpovědí našich respondentů. Jedná se o potřeby nevyjadřované a vyjadřované a vznikají v různých obdobích studia na vysoké škole. Nevyjadřované potřeby vznikají na začátku studia, kdy studenti po nástupu na MU pociťují nedostatky (jako problém s orientací ve studiu, timemanagementem), či naopak nadbytky (příliš volného času, svoboda). Vyjadřované potřeby vznikají v průběhu studia, kdy si studenti uvědomují své nedostatky, které vyjadřují ve formě přání a očekávání (tj. implicitně vyjadřovaná potřeba), explicitně vyjadřují potřebu využití služeb (tj. explicitně vyjádřená potřeba), a nebo na základě svých plánů do budoucna (tj. potenciální potřeba). Popisem nevyjadřovaných a vyjadřovaných potřeb vymezíme prostor pro inovace, kde představíme konkrétní nápady a podněty studentů – respondentů k inovaci stávajících poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU.

In English

Příspěvek si klade za cíl nastavit priority v inovacích poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU. Je uveden charakteristikou a SWOT analýzou stávající nabídky služeb Kariérního a poradenského centra MU. Následně budou představeny dílčí výstupy z kvalitativního výzkumného šetření potřeb vysokoškoláků provedeného mezi studenty Masarykovy univerzity, kteří využili služeb Kariérního nebo poradenského centra MU. Protože poradenské služby by měly reagovat na aktuální potřeby cílové skupiny, budeme věnovat pozornost dvěma typům potřeb, které jsme identifikovaly z výpovědí našich respondentů. Jedná se o potřeby nevyjadřované a vyjadřované a vznikají v různých obdobích studia na vysoké škole. Nevyjadřované potřeby vznikají na začátku studia, kdy studenti po nástupu na MU pociťují nedostatky (jako problém s orientací ve studiu, timemanagementem), či naopak nadbytky (příliš volného času, svoboda). Vyjadřované potřeby vznikají v průběhu studia, kdy si studenti uvědomují své nedostatky, které vyjadřují ve formě přání a očekávání (tj. implicitně vyjadřovaná potřeba), explicitně vyjadřují potřebu využití služeb (tj. explicitně vyjádřená potřeba), a nebo na základě svých plánů do budoucna (tj. potenciální potřeba). Popisem nevyjadřovaných a vyjadřovaných potřeb vymezíme prostor pro inovace, kde představíme konkrétní nápady a podněty studentů – respondentů k inovaci stávajících poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU.