Využití marketingového paradigmatu v personální politice podniku
NOVOTNÝ, Jiří. Využití marketingového paradigmatu v personální politice podniku. In Štefan Majtán a kol. Akutálne problémy podnikovej sféry 2015. 1 vyd. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2015, s. 503-511. ISBN 978-80-225-4077-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Využití marketingového paradigmatu v personální politice podniku |
Název česky | Využití marketingového paradigmatu v personální politice podniku |
Název anglicky | Utilisation of the marketing paradigm in personal politics of the company |
Autoři | NOVOTNÝ, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | 1 vyd. Bratislava, Akutálne problémy podnikovej sféry 2015, od s. 503-511, 9 s. 2015. |
Nakladatel | Vydavateľstvo EKONÓM |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50600 5.6 Political science |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | paměťový nosič (CD, DVD, flash disk) |
Kód RIV | RIV/00216224:14560/15:00094514 |
Organizační jednotka | Ekonomicko-správní fakulta |
ISBN | 978-80-225-4077-3 |
UT WoS | 000388355100062 |
Klíčová slova česky | Marketing paradigm; personnel marketing; business objectives; business management; personnel work; marketing mix; product area; price area; promotion area; place variables area of operations; attractive work opportunities |
Klíčová slova anglicky | Marketing paradigm; personnel marketing; business objectives; business management; personnel work; marketing mix; product area; price area; promotion area; place variables area of operations; attractive work opportunities |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D., učo 240814. Změněno: 22. 1. 2018 08:03. |
Anotace |
---|
Proces řešení problémů personálního marketingu, tak, jak výše popsán, je užitím rozhodovacího paradigmatu ke sledování a popisu personální činnosti podniku, která využívá principů marketingu. Do sledu postupových fází modelového rozhodovacího procesu je zde převedeno jednání podniku, který na trhu práce nabízí atraktivní pracovní příležitost určitým typům lidí, které potřebuje. Aktivně na ně působí a nabízí jim možnosti pro ně atraktivní. Zájemci o nabízená pracovní místa pak usilují získat znalosti a dovednosti, která jsou pro to podmínkou. Na trhu práce se zřetelněji projevuje princip nabídky a poptávky, významnější roli sehrává kvalita pracovníka a její ocenění. Posiluje se tržní pojetí výrobního faktoru práce v podnikové praxi, při současném respektování subjektivity jejího nositele -pracovníka a jeho sociálního rozměru. |
Anotace anglicky |
---|
Business use sales marketing to implement a company’s sales functions. A set of tools is used for this, which structure the connection of their production function through links to the sales market. These tools are product policy, pricing policy, communication policy and distribution policy. These sales-policy tools can also be used as a starting point for a definition of personnel marketing-mix tools. The aggregate of personnel activities can be divided into the product variables area of operations, the price variables area, the communication variables area and the place variables area of operations. As with the sales marketing mix, the personnel marketing mix aims to optimize the tools from each of the respective areas. Here, there is also an attempt to effectively put in place selected measures from personnel management to achieve specific goals. The role of product variables is to help shape the attractiveness of a business as an employer, or of jobs, which are perceived as a product of its activities. Pricing variables attract employees through the creation of extra-professional conditions. Promotional variables are used to stimulate interest in communication, and place variables have an effect on the employees’ interest in the business through specific means of connecting them to the business’s activities. It is significant that for a business using personnel marketing, it offers attractive employment opportunities on the labour market for the type of people that it needs. Those interested in the jobs on offer then try to acquire the knowledge and skills that are required. |
Návaznosti | |
---|---|
GA402/00/0368, projekt VaV | Název: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku |
Investor: Grantová agentura ČR, Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku |
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:15