a 2015

Scénář podpory opatření v terénu v případě úniku kapalného polutantu na silnici

KOLEJKA, Jaromír, Petr RAPANT and Jana ZAPLETALOVÁ

Basic information

Original name

Scénář podpory opatření v terénu v případě úniku kapalného polutantu na silnici

Name in Czech

Scénář podpory opatření v terénu v případě úniku kapalného polutantu na silnici

Name (in English)

Scenario supporting field measures in the case of toxic liquid release on the road

Authors

KOLEJKA, Jaromír, Petr RAPANT and Jana ZAPLETALOVÁ

Edition

23. středoevropská geografická konference "Středoevropský prostor v pohledu současné geografie" 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

30305 Occupational health

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7986-1

Keywords (in Czech)

GIS, podpora rozhodování, geografická data a znalosti

Keywords in English

GIS, decision support, geographic data and knowledge
Změněno: 10/10/2015 22:22, prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc.

Abstract

V originále

Havárie na silničních komunikacích spojené s únikem znečisťující kapaliny patří významné problémy, se kterými se setkává krizové řízení. Vzhledem k nemožnosti predikce místa a času události je pak v případě takové havárie nutno postupovat v rychlém sledu kroků. Ty mají za úkol především ochránit lidské životy a zdraví a pak minimalizovat škody na majetku a životním prostředí. V příspěvku je popsán postup reakce na tuto událost za využití nástrojů GIS a obecně dostupných geodat. Simulovaná havárie na dálnici D1 nedaleko Ostravy je použita jako demonstrační příklad.

In English

Accidents on roads associated with the release of polluting liquids are one of the major challenges encountered by crisis management. Because of the impossibility of predicting the place and time of the event, then it is necessary in the event of such an accident to proceed in quick succession of steps. They are designed primarily to protect human life and health, and then to minimize to property and environment damage. The paper describes the response to this event using GIS tools and generally available geodata. The simulated accident on the D1 highway near Ostrava is applied as a demonstration example.