KRYUCHKOVA, Ksenia. Relations Between Russian Families and Czech Schools. In Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Relations Between Russian Families and Czech Schools
Name in Czech Vztahy ruských rodin a českých škol
Authors KRYUCHKOVA, Ksenia (643 Russian Federation, guarantor, belonging to the institution).
Edition Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary, 2015.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Hungary
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00084237
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) akulturace; žák; cizinec; rodiče; škola; vzdělávání; spolupráce
Keywords in English acculturation; pupil; foreigner; parents; school; education; cooperation
Tags mzok, rivok
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 19/3/2016 19:19.
Abstract
Parental involvement in children's lives, parental attitude toward their education and collaboration with school, play a very important role in children's education. Collaboration and cooperation between family and school may be affected, by cultural and ethnic differences. They can be observed in the relations between families and school due to different approaches to bringing up children and different standpoints taken by parents and school when it comes to children's education, their academic success and playing a direct part in their lives. The purpose of this paper is to identify present relations between Czech schools and Russian families in acculturation process. The paper will describe the differences between Russian and Czech schools as seen by Russian parents, and how they react to those.
Abstract (in Czech)
Velkou roli ve vzdělávání dítěte hraje jak rodičovské zapojení do jeho života, tak také interakce a komunikace rodiny se školou a rodičovské postoje ohledně vzdělávání dítěte. Vztahy mezi rodinou a školou mohou být mimo jiné ovlivněné kulturními a etnickými rozdíly, které se projevují v různých přístupech k výchově dětí v různých stanoviskách ohledně vzdělávání přijatých školou a rodiči. Příspěvek je zaměřen na objasnění specifiky vzájemných vztahů ruské rodiny a české školy v procesu akulturace, ukazuje v jaké podobě a v jakých aspektech studia se projevují tyto vztahy, a jakým způsobem ovlivňují proces vzdělávání dětí.
Links
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 13/7/2024 08:51