k 2015

Relations Between Russian Families and Czech Schools

KRYUCHKOVA, Ksenia

Basic information

Original name

Relations Between Russian Families and Czech Schools

Name in Czech

Vztahy ruských rodin a českých škol

Authors

KRYUCHKOVA, Ksenia (643 Russian Federation, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary, 2015

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Hungary

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00084237

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

akulturace; žák; cizinec; rodiče; škola; vzdělávání; spolupráce

Keywords in English

acculturation; pupil; foreigner; parents; school; education; cooperation

Tags

Změněno: 19/3/2016 19:19, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

Parental involvement in children's lives, parental attitude toward their education and collaboration with school, play a very important role in children's education. Collaboration and cooperation between family and school may be affected, by cultural and ethnic differences. They can be observed in the relations between families and school due to different approaches to bringing up children and different standpoints taken by parents and school when it comes to children's education, their academic success and playing a direct part in their lives. The purpose of this paper is to identify present relations between Czech schools and Russian families in acculturation process. The paper will describe the differences between Russian and Czech schools as seen by Russian parents, and how they react to those.

In Czech

Velkou roli ve vzdělávání dítěte hraje jak rodičovské zapojení do jeho života, tak také interakce a komunikace rodiny se školou a rodičovské postoje ohledně vzdělávání dítěte. Vztahy mezi rodinou a školou mohou být mimo jiné ovlivněné kulturními a etnickými rozdíly, které se projevují v různých přístupech k výchově dětí v různých stanoviskách ohledně vzdělávání přijatých školou a rodiči. Příspěvek je zaměřen na objasnění specifiky vzájemných vztahů ruské rodiny a české školy v procesu akulturace, ukazuje v jaké podobě a v jakých aspektech studia se projevují tyto vztahy, a jakým způsobem ovlivňují proces vzdělávání dětí.

Links

MUNI/A/1219/2014, interní kód MU
Name: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A