Detailed Information on Publication Record
2015
Komunikace ve školní třídě a žákovské učení
SEDLÁČEK, Martin and Klára ŠEĎOVÁBasic information
Original name
Komunikace ve školní třídě a žákovské učení
Name (in English)
Communication in the Classroom and Students' Learning
Authors
SEDLÁČEK, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Klára ŠEĎOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Orbis Scholae, Praha, Karolinum, 2015, 1802-4637
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00081112
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
výuková komunikace; percipované učení; jasnost; kredibilita učitele; žákovská angažovanost
Keywords in English
classroom communication; perceived learning; teacher clarity; teacher credibility; students' engagement
Tags
Reviewed
Změněno: 22/3/2016 16:24, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
V textu řešíme otázku, zda charakter výukové komunikace ovlivňuje žákovské učení v humanitních předmětech. Autoři představují dotazník zjišťující charakteristiky výukové komunikace spolu s ukazateli percipovaného žákovského učení a prezentují výstupy z analýzy dat na vzorku 256 žáků druhého stupně základních škol v Jihomoravském kraji. Výsledky ukazují, že charakteristiky výukové komunikace velmi významným způsobem ovlivňují subjektivně hodnocené žákovské učení, přičemž se jako nejdůležitější faktor ukazuje žákovská angažovanost v komunikaci.
In English
This study examines whether the nature of educational communication influences student learning in humanistic subjects or not. It is based on a questionnaire which inquires as to what the features of educational communication and indicators of perceived learning are. The study surveys the results of an analysis of data coming from 256 lower secondary school students who study in the South Moravian Region. The results show that features of educational communication significantly influence perceived learning and that the most important variable is students' participation in communication.
Links
GA13-23578S, research and development project |
|