J 2016

Real-life Curriculum-based Timetabling with Elective Courses and Course Sections

MÜLLER, Tomáš a Hana RUDOVÁ

Základní údaje

Originální název

Real-life Curriculum-based Timetabling with Elective Courses and Course Sections

Autoři

MÜLLER, Tomáš (203 Česká republika) a Hana RUDOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Annals of Operations Research, Springer Netherlands, 2016, 0254-5330

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 1.709

Kód RIV

RIV/00216224:14330/16:00087729

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

DOI

http://dx.doi.org/10.1007/s10479-014-1643-1

UT WoS

000373223800009

Klíčová slova anglicky

Course timetabling; Curriculum-based timetabling; Local search; UniTime

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 9. 2018 12:48, doc. Mgr. Hana Rudová, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper presents an innovative approach to curriculum-based timetabling. To capture complex relations of real life curriculum-based timetabling problems, curricula are defined by a rich model that includes optional courses and course groups among which students are expected to take a subset of courses. In addition, courses may contain alternative course sections. A transformation between the proposed curriculum model and student course enrollments is formalized and a local search algorithm generating corresponding enrollments is introduced. While the proposed curriculum model is too complicated for existing curriculum-based solvers, the transformation enables curriculum-based timetabling in any existing enrollment-based course timetabling solver. The approach was implemented in a well established enrollment-based course timetabling system UniTime. The system has been successfully applied in practice at the Faculty of Education at Masaryk University for about 7,500 students and 260 curricula and at the Faculty of Sports Studies at Masaryk University for about 1,400 students and 25 curricula. Experimental results related with these problems are demonstrated for two semesters.

Návaznosti

GAP202/12/0306, projekt VaV
Název: Dyschnet - Dynamické plánování a rozvrhování výpočetních a síťových zdrojů (Akronym: Dyschnet)
Investor: Grantová agentura ČR, Dyschnet - Dynamické plánování a rozvrhování výpočetních a síťových zdrojů
Zobrazeno: 18. 10. 2024 15:10