ROUBAL, Jan. Jak je možné učit integraci v psychoterapii (How can psychotherapy integration be trained). In Martina Fiedlová, Martin Lečbych. Společný prostor / Common space 2015. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, p. 45-58. ISBN 978-80-244-4603-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak je možné učit integraci v psychoterapii
Name in Czech Jak je možné učit integraci v psychoterapii
Name (in English) How can psychotherapy integration be trained
Authors ROUBAL, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Olomouc, Společný prostor / Common space 2015, p. 45-58, 14 pp. 2015.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14230/15:00081141
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-244-4603-5
Keywords (in Czech) integrace v psychoterapii; psychoterapeutický výcvik; společné účinné faktory; základní dovednosti; osobní terapeutický přístup
Keywords in English psychotherapy integration; psychotherapy training; common factors; basic skills; personal therapeutic approach
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. MUDr. Jan Roubal, Ph.D., učo 203735. Changed: 22/10/2015 12:58.
Abstract
Text představí model výuky integrace v psychoterapii v rámci psychoterapeutického výcviku. Rozvede proces vytváření výcviku a zdůvodní hlavní nosné principy tohoto modelu: schopnost zaujmout integrativní perspektivu, zaměření na společné účinné faktory, nácvik základních terapeutických dovedností a budování osobního terapeutického přístupu. Součástí textu je i ukázka toho, jak může výzkum praktickým způsobem obohatit psychoterapeutický výcvik.
Abstract (in English)
The model of psychotherapy integration training is introduced in the text. The process of the training creation is explained and the main principles are substantiated: the ability of an integrative perspective, focus on common factors, training of basic skills and building of a personal therapeutic approach. Examples of practical ways the psychotherapy training can be enriched by research are included in the text.
Links
GAP407/11/0141, research and development projectName: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
Investor: Czech Science Foundation, Formation of an Integrative Perspective in Psychotherapy: Analysis of the Training in Psychotherapy Integration
PrintDisplayed: 26/5/2024 19:40