Detailed Information on Publication Record
2015
Využití QR kódu ve výuce geografie
SVOBODOVÁ, HanaBasic information
Original name
Využití QR kódu ve výuce geografie
Authors
Edition
7. medzinárodné geografické kolokvium, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
QR kód, výuka geografie, terénní výuka, ICT technologie, Brno
Keywords in English
QR code, geography teaching, field work, ICT technology, Brno city
Změněno: 7/3/2016 12:26, RNDr. Hana Svobodová, Ph.D.
Abstract
V originále
Do výuky geografie neustále pronikají nové technologie, které je nezbytné ve výuce využívat, aby současná geografie neztrácela kontakt s žáky, kteří tyto technologie používají v běžném životě. To klade vysoké nároky nejen na techniku, ale také na znalosti a dovednosti učitele tyto technologie využívat ve výuce. Jak ukazují některé studie, je chytrý mobilní telefon nebo tablet s vhodně využitými aplikacemi velmi silným výukovým nástrojem a měl by být zahrnut do výuky na všech stupních škol. Článek si klade za cíl představit možnost využití tabletu či chytrého mobilního telefonu ve výuce geografie, konkrétně v terénní výuce podle dánského konceptu BOYD (bring your own device). Konkrétně bude představena možnost využití QR kódu při realizaci terénní výuky. Na katedře geografie PdF MU byla připravena terénní výuka ve městě Brně, která měla formou soutěže s QR kódy seznámit studenty nižších ročníků s prostředím a dopravní obslužností města, zahrnout do výuky pohyb a rovněž ukázat možnosti využití moderních technologií – chytrého mobilního telefonu – ve výuce (GPS tracker, čtečka QR kódu, kompas, fotoaparátu a další aplikace, které má téměř každý student ve svém mobilním telefonu). Příspěvek detailně popisuje jednotlivé fáze této formy terénní výuky včetně zpětné vazby studentů.