Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně?
HLOUŠKOVÁ, Lenka. Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně? (Teacher's beliefs in the school : everybody for himself/herself or all together?). In Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň. 2015. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně? |
Name (in English) | Teacher's beliefs in the school : everybody for himself/herself or all together? |
Authors | HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/15:00084521 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | profesní přesvědčení učitelů; sdílená profesní přesvědčení; inkluzivní vzdělávání; kultura školy |
Keywords in English | teacher's beliefs; shared beliefs; inclusive education; school culture |
Tags | mzok, rivok |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 23/3/2016 11:18. |
Abstract |
---|
Vliv individuálních profesních přesvědčení učitelů na jejich pedagogickou práci je známý a z různých úhlů pohledu zkoumaný. Jak je tomu v případě sdílených přesvědčení? Na základě sekundární analýzy dat z polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků získaných v rámci vícečetných případových studií základních škol představím, jaká přesvědčení o inkluzivním vzdělávání se na dvou základních školách sdílejí a jak sdílená či naopak individuální přesvědčení ovlivňují charakter kultury dané školy. |
Abstract (in English) |
---|
The influence of individual teacher´s beliefs towards their teaching is well known and from lots of points of view examined. What about the case of shared beliefs? I will present on the base of secondary analysis of data of semi-structured interviews and of questionnaires from multiple case study, which beliefs about inclusive education are shared by participants of selected basic schools and how shared and on the other hand individual beliefs affect the properties of culture at a given school. |
Links | |
---|---|
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU | Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace |
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects |
PrintDisplayed: 7/9/2024 15:23