HLOUŠKOVÁ, Lenka. Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně? (Teacher's beliefs in the school : everybody for himself/herself or all together?). In Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně?
Name (in English) Teacher's beliefs in the school : everybody for himself/herself or all together?
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00084521
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) profesní přesvědčení učitelů; sdílená profesní přesvědčení; inkluzivní vzdělávání; kultura školy
Keywords in English teacher's beliefs; shared beliefs; inclusive education; school culture
Tags mzok, rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 23/3/2016 11:18.
Abstract
Vliv individuálních profesních přesvědčení učitelů na jejich pedagogickou práci je známý a z různých úhlů pohledu zkoumaný. Jak je tomu v případě sdílených přesvědčení? Na základě sekundární analýzy dat z polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků získaných v rámci vícečetných případových studií základních škol představím, jaká přesvědčení o inkluzivním vzdělávání se na dvou základních školách sdílejí a jak sdílená či naopak individuální přesvědčení ovlivňují charakter kultury dané školy.
Abstract (in English)
The influence of individual teacher´s beliefs towards their teaching is well known and from lots of points of view examined. What about the case of shared beliefs? I will present on the base of secondary analysis of data of semi-structured interviews and of questionnaires from multiple case study, which beliefs about inclusive education are shared by participants of selected basic schools and how shared and on the other hand individual beliefs affect the properties of culture at a given school.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 28/7/2024 02:17