Detailed Information on Publication Record
2015
Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně?
HLOUŠKOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně?
Name (in English)
Teacher's beliefs in the school : everybody for himself/herself or all together?
Authors
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00084521
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
profesní přesvědčení učitelů; sdílená profesní přesvědčení; inkluzivní vzdělávání; kultura školy
Keywords in English
teacher's beliefs; shared beliefs; inclusive education; school culture
Tags
Reviewed
Změněno: 23/3/2016 11:18, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Vliv individuálních profesních přesvědčení učitelů na jejich pedagogickou práci je známý a z různých úhlů pohledu zkoumaný. Jak je tomu v případě sdílených přesvědčení? Na základě sekundární analýzy dat z polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků získaných v rámci vícečetných případových studií základních škol představím, jaká přesvědčení o inkluzivním vzdělávání se na dvou základních školách sdílejí a jak sdílená či naopak individuální přesvědčení ovlivňují charakter kultury dané školy.
In English
The influence of individual teacher´s beliefs towards their teaching is well known and from lots of points of view examined. What about the case of shared beliefs? I will present on the base of secondary analysis of data of semi-structured interviews and of questionnaires from multiple case study, which beliefs about inclusive education are shared by participants of selected basic schools and how shared and on the other hand individual beliefs affect the properties of culture at a given school.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|