k 2015

Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně?

HLOUŠKOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Profesní přesvědčení ve škole : každý sám za sebe nebo všichni společně?

Name (in English)

Teacher's beliefs in the school : everybody for himself/herself or all together?

Authors

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00084521

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

profesní přesvědčení učitelů; sdílená profesní přesvědčení; inkluzivní vzdělávání; kultura školy

Keywords in English

teacher's beliefs; shared beliefs; inclusive education; school culture

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 23/3/2016 11:18, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

Vliv individuálních profesních přesvědčení učitelů na jejich pedagogickou práci je známý a z různých úhlů pohledu zkoumaný. Jak je tomu v případě sdílených přesvědčení? Na základě sekundární analýzy dat z polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků získaných v rámci vícečetných případových studií základních škol představím, jaká přesvědčení o inkluzivním vzdělávání se na dvou základních školách sdílejí a jak sdílená či naopak individuální přesvědčení ovlivňují charakter kultury dané školy.

In English

The influence of individual teacher´s beliefs towards their teaching is well known and from lots of points of view examined. What about the case of shared beliefs? I will present on the base of secondary analysis of data of semi-structured interviews and of questionnaires from multiple case study, which beliefs about inclusive education are shared by participants of selected basic schools and how shared and on the other hand individual beliefs affect the properties of culture at a given school.

Links

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects