Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty
ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow, 2015, 86 s. ISBN 978-80-88123-04-0. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty |
Název anglicky | Webinars in Education: Pedagogical and Didactical Aspects |
Autoři | ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Brno, 86 s. 2015. |
Nakladatel | Flow |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/15:00084532 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-88123-04-0 |
Klíčová slova česky | Webináře; Adobe Connect; ddiaktika; technologie ve vzdělávání; výzkum |
Klíčová slova anglicky | Webinars; Adobe Connect; didactics; technology in education; research |
Štítky | rivok |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 19. 11. 2021 16:19. |
Anotace |
---|
Kniha představuje fenomén webinářů, které se dnes stále více uplatňují jak ve firemním, tak také ve formálním či neformální vzdělávání. Jde o formu, která není jen pasivním předáváním informací jako v případě záznamu přednášek (i když také je možné), ale klade důraz na interaktivitu výkladu a aktivitu každého jedince. Jde o cestu, jak vzdělávání doplnit o prvek, který mu zvyšuje atraktivitu a současně snižuje ekonomické náklady. Ukazuje jak technické způsoby řešení a nástroje, která lze pro realizaci webinářů použít, ale především se zaměřuje na pedagogické a didaktické aspekty problematiky. Důraz je kladen jednak na otázku, jak realizovat skutečně dobré a zajímavé webináře s patřičným vzdělávacím obsahem, který bude pro studenty skutečně přínosný a zajímavý, tak také na otázku jejich začlenění do procesu vzdělávání jako takového. Jednou z pedagogických teorií, o kterých se hovoří v souvislosti s rozvojem internetu a síťového učení je konketivismus, který klade důraz na vytváření znalostí v prostředí sítě, samostatnou tvůrčí aktivitu studenta a jeho schopnost se do velké míry vzdělávat sám. Jelikož jde o směr, který nemá doposud propracované didaktické metody, vnímáme jako užitečné se jim s velkou pečlivostí věnovat právě zde. A to především s ohledem na to, že právě webináře představují jednu z forem vzdělávání, které se označují jako typicky konektivistické. Obecné koncepty pedagogického charakteru jsou ilustrovány výzkumnými sondami, které dávají práci charakter výzkumné monografie. |
Anotace anglicky |
---|
This book presents the phenomenon of webinars, that have been employed more and more frequently - in corporate, formal and informal education. This form is not just a passive way of passing on information, such as the recording of lectures are (although it is one of the possibilities), but it emphasises interactivity and the active role of each individual. It is a way to enhance teaching with an element that increases its attractiveness while cutting the economic costs. This publication shows the technical solutions and tools supporting the realisation of webinars, but for the most part it concentrates on the pedagogical and didactic aspects. The emphasis is put on the question of how to make quality, interesting webinars with appropriate educational content that are helpful and attractive for the students and on the implementation of webinars into the educational process. One of the pedagogical theories dealt with in connection with the development of the internet and online learning is connectivism, which emphasises the creation of knowledge in a network environment, creative individual activity of students and their ability of self-educate themselves to a large extent. Because this branch has lacked well-worked-out didactical methods, we find it useful to deal with them in a great detail here – especially taking into account that webinars are considered a typically connectivist form of education. General concepts of pedagogical character are illustrated by case studies that give this work a character of a research monograph. |
Návaznosti | |
---|---|
CZ.1.07/1.3.00/51.0035, interní kód MU | Název: INTERES - Informační technologie realizované spoluprací |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, INTERES - Informační technologie realizované spoluprací, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení |
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 11:17