Detailed Information on Publication Record
2015
The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme)
HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁBasic information
Original name
The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme)
Name in Czech
Způsob života pravěkých lidí jako zdroj environmentálního poznání žáků čtvrté třídy základní školy
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Veronika RODOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Przegląd Pedagogiczny, Bydgoszcz, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Instytut Pedagogiki, 2015, 1897-6557
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00084584
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
lovci a sběrači; primární pedagogika; výukový program; vztah přírody a kultury; zakotvená teorie
Keywords in English
educational programme; gatherers and hunters; grounded theory; primary pedagogy; relationship between nature and culture
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 31/3/2016 12:37, Dana Nesnídalová
V originále
The article deals with the linking of an educational content in history with an environmental topic. A qualitative analysis of an author’s educational programme Prehistoric – The Life of Gatherers and Hunters based on constructivist principles and psychosomatic participation of pupils, point to possibilities of connection of educational potential of selected educational topic. A recording of a final verbal reflexion completed with photographs of life pictures show to cognitive sophistication of education in a wider environmental context.
In Czech
Příspěvek přináší příklad provázanosti vlastivědného učiva s environmentální problematikou. Kvalitativní analýza autorského výukového programu Pravěk – život sběračů a lovců, postaveného na konstruktivistických principech a psychosomatickém zapojení žáků, ukazuje možnosti propojení vzdělávacího a výchovného potenciálu zvoleného výukového tématu. Záznam závěrečné slovní reflexe doplněný fotografiemi živých obrazů ukazuje kognitivní náročnost výuky v širších environmentálních souvislostech.
Links
MUNI/A/1317/2014, interní kód MU |
|