J 2015

Muzejní pedagog jako (semi)profese

JAGOŠOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Muzejní pedagog jako (semi)profese

Název anglicky

Museum Educators as (Semi-)Professionals

Autoři

JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Muzeológia a kultúrne dedičstvo, Bratislava, Filozofická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave, 2015, 1339-2204

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00084605

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

muzeologie; muzejní profese; muzejní pedagog; teorie profesí; profesní kompetence

Klíčová slova anglicky

museology; museum profession; museum educator; theory of professions; professional competencies

Štítky

rivok

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2016 15:51, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

ORIG EN

V originále

Muzejní pedagog, bez ohledu na přesný název pracovního postu v konkrétním muzeu, patří mezi pojmenované a blíže charakterizované muzejní profese. Příspěvek nahlíží pracovní post muzejního pedagoga optikou sociologie profesí, která charakterizuje profesi skrze vysokou úroveň vzdělání a profesní socializaci, etický kodex, specializaci činností, roli klienta, svobodu a autonomii a vysokou míru uznání, a podle daných kritérií odlišuje skutečné ryzí profese od semiprofesí.

Anglicky

A museum educator (regardless of the actual name of their position) is a well-defined and described museum profession. This paper examines the position and the role of a museum educator within the Framework of a modern museum through the prism of the sociology of profession which seeksto define professions as roles marked by high level of domain-specific education nad professional socialization, the existence of an ethical codex, hugh degree of specialization in everyday activities, the role of the client, freedom and authonomy and a high level of respect. Using these criteria, true professions and semi-professions are distinguished and in this paper, we seek to do the same for the profession of a museum educator.

Návaznosti

MUNI/A/1219/2014, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 13. 11. 2024 14:43