k 2015

Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?

STAUDKOVÁ, Hana

Basic information

Original name

Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?

Name (in English)

Digital technology as a medium for educational content: tabooed learning

Authors

STAUDKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00084622

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-261-0521-3

Keywords in English

digital technology; learning in higher education; didactic functions

Tags

Změněno: 21/3/2016 11:44, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

Příspěvek je zaměřen na způsoby využívání digitálních technologií ve studiu vysokoškolských studentů. V příspěvku je diskutována především otázka nahrazování vzdělávacího obsahu snadno a rychle dostupnými digitálními informacemi. Na základě analýzy dat byl tento fenomén pojmenován jako tabuizované učení. Studenti tento způsob práce deklarují jako neseriózní a povrchní, zároveň jej považují za naprosto běžný. Výsledky jsou diskutovány a vztaženy ke konceptu "přístupů k učení".

In English

In this contribution, the author presents partial results of her qualitative research which focuses on the usage of digital technologies in a study of university students. This paper mainly discusses the issue of replacing educational content by easily and quickly accessible digital information. According to data analysis, this phenomenon has been identified as tabooed learning. Students acknowledge that this way of learning is impractical as it is not in harmony with the academic rules of working with digital content, but also consider this conduct as common. This question is embedded in the concept "approaches to learning".

Links

MUNI/A/1219/2014, interní kód MU
Name: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A