Detailed Information on Publication Record
2015
Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?
STAUDKOVÁ, HanaBasic information
Original name
Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?
Name (in English)
Digital technology as a medium for educational content: tabooed learning
Authors
STAUDKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00084622
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-261-0521-3
Keywords in English
digital technology; learning in higher education; didactic functions
Změněno: 21/3/2016 11:44, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Příspěvek je zaměřen na způsoby využívání digitálních technologií ve studiu vysokoškolských studentů. V příspěvku je diskutována především otázka nahrazování vzdělávacího obsahu snadno a rychle dostupnými digitálními informacemi. Na základě analýzy dat byl tento fenomén pojmenován jako tabuizované učení. Studenti tento způsob práce deklarují jako neseriózní a povrchní, zároveň jej považují za naprosto běžný. Výsledky jsou diskutovány a vztaženy ke konceptu "přístupů k učení".
In English
In this contribution, the author presents partial results of her qualitative research which focuses on the usage of digital technologies in a study of university students. This paper mainly discusses the issue of replacing educational content by easily and quickly accessible digital information. According to data analysis, this phenomenon has been identified as tabooed learning. Students acknowledge that this way of learning is impractical as it is not in harmony with the academic rules of working with digital content, but also consider this conduct as common. This question is embedded in the concept "approaches to learning".
Links
MUNI/A/1219/2014, interní kód MU |
|