KLIMPLOVÁ, Lenka and Robert BARCIK. Flipping the Classroom in a Social science course ”Organization Theory”: Practical experience and assessment. In NGL2015: Next Generation Learning Conference. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Flipping the Classroom in a Social science course ”Organization Theory”: Practical experience and assessment
Authors KLIMPLOVÁ, Lenka and Robert BARCIK.
Edition NGL2015: Next Generation Learning Conference, 2015.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Sweden
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) Flipped classroom; kombinová výuka; implementace; hodnocení
Keywords in English Flipped classroom; blended learning; implementation; assessment
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Klimplová, Ph.D., M.A., učo 14402. Changed: 22/11/2015 18:41.
Abstract
This conference contribution presented a project which implemented the Flipped Classroom teaching approach in the course Organization Theory with the aim to assess students’ learning facilitation and engagement and to reveal their studying patterns. Results are based on analysis of data from Youtube, a learning management platform Fronter and on students’ survey. Flipped Classroom learning/teaching appears to be an effective and efficient way of learning/teaching, both for students and for lecturers. This way of teaching definitely brings more time for interactions among students and between students and lecturers as well as for more personalised/individualized approach to students’ studying needs.
Abstract (in Czech)
Tento konferenční příspěvek představil projekt, který implementoval výukový přístup Flipped Classroom v kurzu Teorie organizace s cílem posoudit usnadnění učení se a zapojení studentů, dále bylo cílem odhalit jejich studijní vzorce. Výsledky jsou založeny na analýze dat z Youtube, z Learning Management platformy Fronter a na dotazování studentů. Flipped Classroom se jeví jako efektivní způsob učení / výuky, a to jak pro studenty, tak pro vyučující. Tento způsob výuky rozhodně přináší více času na interakce mezi studenty a mezi studenty a vyučujícími, tak i možnost individuálnějšího přístupu k potřebám studentů.
PrintDisplayed: 20/7/2024 23:29