MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ a Tomáš JANÍK. Using Video in Teacher Education: An Example from the Czech Republic. In Lily Orland-Barak, Cheryl J. Craig. International Teacher Education: Promising Pedagogies (Part B). Bingley: Emerald. s. 379-400. Advances in Research on Teaching, Volume 22B. ISBN 978-1-78441-670-6. doi:10.1108/S1479-368720150000025018. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using Video in Teacher Education: An Example from the Czech Republic
Autoři MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Bingley, International Teacher Education: Promising Pedagogies (Part B), od s. 379-400, 22 s. Advances in Research on Teaching, Volume 22B, 2015.
Nakladatel Emerald
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00081226
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-78441-670-6
Doi http://dx.doi.org/10.1108/S1479-368720150000025018
UT WoS 000360525700018
Klíčová slova anglicky preservice teacher education; video case; e-learning; professional vision; video in teacher education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 6. 3. 2020 13:29.
Anotace
This chapter introduces the efforts in the field of teacher education in the Czech Republic that focus on developing preservice teachers’ professional vision using a video-based e-learning environment – VideoWeb. First, the current developments in the field of education in the Czech Republic are presented. Next, preservice teacher education in the Czech Republic is briefly summed up. Drawing on this and on the description of the local context, the rationale for the approach is addressed – both the theoretical and the practical considerations. VideoWeb is an e-learning environment that uses video cases integrated into thematic modules in order to improve preservice teachers’ professional vision and help them orient themselves in the complexity of classroom situations. The implementation of VideoWeb was accompanied by research focusing on student teachers’ acceptance and evaluation of VideoWeb, on the benefits of working with VideoWeb they perceived, and also on the actual changes in their professional vision. The findings are briefly introduced. The chapter closes with a discussion of the assets and drawbacks of using VideoWeb in the way it is being implemented at the moment, what changes to our practices might be beneficial, and where our efforts might aim in the future.
Návaznosti
GA13-21961S, projekt VaVNázev: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:50