OŠLEJŠKOVÁ, Hana a Marie VÍTKOVÁ. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. 2. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 310 s. ISBN 978-80-210-6673-1. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální
Název anglicky Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools
Autoři OŠLEJŠKOVÁ, Hana a Marie VÍTKOVÁ.
Vydání 2. dotisk 1. vyd. Brno, 310 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-6673-1
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 19. 5. 2016 13:41.
Anotace
V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.
Anotace anglicky
The book covers the topic of an inter-faculty research project Inclusion in Schools as an Interdisciplinary Issue. Basis, Conditions and Strategies for Implementation. Attention is focused on teaching pupils with severe disabilities and the broader context of their education. The book is divided into five thematic sections and eighteen chapters covering following topics: theoretical background, focusing on the participation of a person with a disability in society, comprehensive rehabilitation resources and psychological and mental hygiene issues in teaching pupils with disabilities in terms of inclusion, legislative framework and the clinical picture of diseases. Two main topics deal with the characteristics of pupils with disabilities, conditions and strategies for teaching them.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 07:48