Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1318752, author = {Koubek, Petr and Janík, Tomáš}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, keywords = {teachers’ subjective theories; quality of instruction; cognition guiding teachers‘ acting; wisdom of practice; in-service teacher education; professional development of teachers}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Výzkumy subjektivních teorií učitelů v kontextu profesního rozvoje: přehledová studie}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1147}, volume = {20}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1318752 AU - Koubek, Petr - Janík, Tomáš PY - 2015 TI - Výzkumy subjektivních teorií učitelů v kontextu profesního rozvoje: přehledová studie JF - Studia paedagogica VL - 20 IS - 3 SP - 47-67 EP - 47-67 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - teachers’ subjective theories KW - quality of instruction KW - cognition guiding teachers‘ acting KW - wisdom of practice KW - in-service teacher education KW - professional development of teachers UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1147 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1147 N2 - Studie přináší přehled vybraných výzkumů subjektivních teorií učitelů a identifikuje klíčové koncepty a souvislosti v jejich rámci tematizované – zejména vztah kvality subjektivních teorií učitelů, kvality výuky a profesního rozvoje učitelů. Studie se zaměřuje na výzkumy, které metodologicky navázaly na výzkumné programy zaměřené na subjektivní teorie učitelů z přelomu osmdesátých a devadesátých let dvacátého století. V některých z nich se ukazuje, že rozpory mezi myšlením a jednáním učitelů mohou být z části vysvětleny určitými psychickými fenomény, například učiteli vnímanou zátěží nebo vlastní vnímanou účinností učitelů (self-efficacy; sebeúčinností). V diskusi studie naznačuje příležitosti, ale i otázky spojené s eventuelním využitím poznatků základního výzkumu subjektivních teorií učitelů pro změnu jejich myšlení a jednání v rámci pedagogického výzkumu, profesní podpory a dalšího vzdělávání v ČR. ER -
KOUBEK, Petr and Tomáš JANÍK. Výzkumy subjektivních teorií učitelů v kontextu profesního rozvoje: přehledová studie (Research on teachers‘ subjective theories in the context of professional development: a review). \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol.~20, No~3, p.~47-67. ISSN~1803-7437.
|