JANÍKOVÁ, Věra. Vorbereitung der Lehrkräfte auf die Aufgaben der Internationalisierung an Schulen. In Böhm, J.; Stütz, R. Vielfalt in der Bildung. 1. vyd. Bielefeld: transcript Verlag. s. 127-148. ISBN 978-3-8376-3291-0. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vorbereitung der Lehrkräfte auf die Aufgaben der Internationalisierung an Schulen
Název česky Příprava učitelů pro internacionalizaci škol
Název anglicky Teacher education aimed at challenges resulting from the internationalization of schools
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Bielefeld, Vielfalt in der Bildung, od s. 127-148, 22 s. 2015.
Nakladatel transcript Verlag
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00084980
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-8376-3291-0
Klíčová slova česky internacionalizace; vzdělávání; škola; univerzita; výzkum; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky internationalization; education; school; university; research; survey
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 28. 2. 2016 10:25.
Anotace
Im Text wird der Frage nachgegangen, wie die Lehrerausbildung die zukünftigen Lehrerinnen und Lehrer auf die Aufgaben der Internationalisierung an den Schulen vorbereiten kann. Es wird hier der Begriff Internationalisierung in der Bildung näher bestimmt und die Rolle der Internationalisierungsprozesse an der Hochschule bzw. Universität als Modell für die Internationalisierung der Schule. Zum Schluss werden ausgewählte Ergebnisse einer Fragebogenuntersuchung vorgestellt, die unter tschechischen Studierenden durchgeführt wurde, die ein bis zwei Semester im Rahmen der Studentenmobilitäten in Deutschland und Österreich verbracht haben. Das Ziel bestand darin festzustellen, wie sie über eine Reflexion hinsichtlich der Unterschiede und Übereinstimmungen in bestimmten Bereichen der Bildungssysteme im In- und Ausland die Internationalisierung wahrnehmen.
Anotace česky
Text se zabývá otázkou, jak mohou být budoucí učitelé v rámci svého studia připravováni na úlohy spojené s procesy internacionalizace škol. V první části je blíže vymezen pojem internacionalizace ve vzdělávání a naznačena role vysoké školy či univerzity jako modelu pro internacionalizaci ostatních škol. V závěru jsou představeny vybrané výsledky dotazníkového šetření u studentů, kteří během svého studia pobývali 1-2 semestry na vysoké škole či univerzitě v Rakousku nebo v Německu. Jeho cílem bylo zjistit, jak vnímali rozdíly i shody mezi českým a zahraničním vzdělávacím systémem s ohledem na procesy internacionalizace (české) školy.
Anotace anglicky
The chapter examines how through university training, future teachers can be prepared for tasks associated with the processes of internationalization of schools. In the first part of the chapter the concept of internationalization in education is outlined and the role of college or university as a model of internationalization for other schools is suggested. In the second part of the chapter, selected results of a survey among students are presented who spent 1-2 semesters at colleges or universities in Austria or Germany. The aim of the chapter was to determine how these students perceive differences and correspondences between systems of education in the Czech Republic and abroad, particularly with respect to processes of internationalization at (Czech) schools.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 02:43