SOCHOR, Pavel. Člověk s postižením a výtvarná tvorba. Od zobrazování k autorství. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. 200 s. ISBN 978-80-210-7981-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7981-2015. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Člověk s postižením a výtvarná tvorba. Od zobrazování k autorství
Název anglicky A person with a disability and fine arts. From imaging to authorship
Autoři SOCHOR, Pavel
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 200 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-7981-6
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-7981-2015
Klíčová slova česky umění, arteterappie, speciální výtvarná výchova, inklusivní výchova, výtvarná tvorba, disability art, člověk s postižením, kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky art, art therapy, special art education, inclusive education, disability, disability art, art creation, person with disability, qualitative research
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 15. 2. 2016 08:22.
Anotace
Odborná kniha prostřednictvím induktivní a deduktivní výzkumné metody analyzuje oblasti výtvarné tvorby ve speciální pedagogice, výtvarné výchově, arteterapii a umění. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola obsahuje výzkumně-analytickou studii na téma zobrazování postižení ve vybraných obdobích evropských dějin umění. Druhá kapitola se zabývá problematikou výtvarné tvorby ve výchově, vzdělávání i terapii a prezentuje výsledky akčního výzkumu. V úvodu kapitoly hledá komparativní analýzou společná východiska teoretických konceptů arteterapie, speciální výtvarné výchovy a inkluzivní výtvarné didaktiky. Třetí kapitola se věnuje etablování osob s postižením jako autorů výtvarných artefaktů a jejich umělecké tvorby. Zároveň v případových studiích hodnotí uměleckou tvorbu jako specifickou strategii sociální inkluze.
Anotace anglicky
This book analyzes through theoretical research the field of art creation in special education, art education, art therapy and visual art. The work is divided into three chapters. The first chapter contains analytical study focusing on disability images in visual arts in selected periods of European art history. The second chapter deals with art work creation in education and therapy and presents outcomes of an action research.It aims to compare and interpret new theoretical foundations of art therapy, special art education and inclusive art didactics. The final chapter focuses on establishment of authors with disabilities as artists and art creation as a specific strategy for social inclusion. At the same time it values artistic creation as a specific strategy of social inclusion.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 06:29